Pontos és naprakész könyvelés! Ahhoz, hogy a könyvelő megfelelően tudja vezetni a céges nyilvántartásokat, minden hónapban szüksége van bizonyos dokumentumokra és bizonylatokra. Ezek időben történő átadása nemcsak a törvényes működést biztosítja, hanem megkönnyíti a vállalkozás pénzügyi helyzetének átláthatóságát is.
Az egyik legfontosabb dokumentumcsoport a számlák. A könyvelőnek minden hónapban el kell juttatni a bejövő számlákat (amelyek a vállalkozás költségeit igazolják), valamint a kimenő számlákat (amelyek a bevételeket tartalmazzák). Ide tartoznak a papíralapú és elektronikus számlák egyaránt.
Emellett szükség van a bankszámlakivonatokra, amelyek alapján a könyvelő nyomon követi a pénzmozgásokat, és egyezteti azokat a számlákkal. Ha a cég készpénzes pénztárat is működtet, akkor a pénztárjelentés havi leadása is kötelező.
A munkavállalókat foglalkoztató cégeknek minden hónapban át kell adniuk a bérszámfejtéshez szükséges adatokat: jelenléti íveket, új belépők és kilépők adatait, valamint a bérváltoztatásokról szóló információkat.
Nem szabad megfeledkezni az egyéb szerződésekről és bizonylatokról sem, például: lízingszerződésekről, hitelszerződésekről, vagy pályázati elszámolásokról. Hiszen az ehhez kapcsolódó bizonylatoknak is a könyvelésben a helyük!
Összességében elmondható, hogy a könyvelő havi munkájához a vállalkozás teljes pénzügyi tevékenységét alátámasztó dokumentumokat kell rendelkezésre bocsátani. Ha ezek pontosan és időben megérkeznek, a könyvelés zökkenőmentesen, hibamentesen történhet, ami mind a cégvezetés, mind a könyvelő munkáját megkönnyíti.
Könyvelési ajánlatkérés: https://perfectgroupkonyveloiroda.hu/ajanlatkeres


